De vereniging van en voor verkeersslachtoffers, hun partners, familie en vrienden.

PERSBERICHT: misdadig gedrag wordt in de hand gewerkt

toegevoegd op

De Vereniging Verkeersslachtoffers heeft met afschuw en diepe verontwaardiging kennis genomen van het zeer ernstige verkeersmisdrijf op de N2 bij Eindhoven, waarbij twee slachtoffers gevallen zijn. “Wegpiraat in Audi opgepakt voor poging tot doodslag” luidt de kop van het artikel op de NOS. Bekijk het artikel en de video op de website van de NOS.

Allereerst wenst zij de slachtoffers een spoedig en volledig herstel toe en hoopt dat er geen blijvend letsel zal zijn. Maar wij zijn van mening dat dergelijk misdadig gedrag in de hand wordt gewerkt door een aantal arresten van de Hoge Raad dat verkeersmisdrijven faciliteert. Ook zijn wij van mening dat de kosten, die voortvloeien uit dit misdrijf, zoveel mogelijk op de bestuurder verhaald dienen te worden. Er is hier o.i. geen sprake van een “ongeval” en wij zien niet in waarom de kosten van dergelijk wangedrag door de overige premiebetalers gedragen zouden moeten worden. Hiervan zou tevens een sterk preventieve werking uitgaan.

Voorts hopen wij dat de overduidelijke beelden van dit misdrijf in de rechtszaal gebruikt worden om de veroorzaker veroordeeld te krijgen. Naar onze mening leveren deze beelden objectieve informatie die boven iedere twijfel verheven is.